Da li vas zanima posljednja statistika o kupovini putem interneta i trendovi onlajn kupovine?
Trend onlajn kupovine je poslednjih godina zabilježio značajan rast. Očekuje se da će tako i nastaviti, s obzirom na to da digitalizacija i internet omogućavaju kompanijama prodaju bez fizičkog prisustva. Faktori kao što su pogodnost, širi izbor robe i konkurentne cijene doprinijeli su porastu online kupovine među potrošačima. Ako želite da započnete online posao ili već imate jedan, statistika o trendovima online kupovine u nastavku teksta pomoći će vam da bolje razumijete trendove i promjene u brzo rastućoj industriji e-trgovine.
Statistika online kupovine
Počnimo sa opštom statistikom online kupovine kako bismo vam dali ideju o veličini ove industrije. U 2022. godini, u Sjedinjenim Američkim Državama je bilo 268 miliona online kupaca. Ovaj broj se očekuje da poraste na skoro 285 miliona online kupaca do 2025. godine. Ali Amerikanci nisu jedini koji kupuju online. Ljudi širom svijeta razumiju prednosti onlajn kupovine. Skoro 50% potrošača u Kini već je kupovalo proivzode preko društvenih mreža, što Kinezima daje najvišu stopu onajn kupovine globalno.
Prema nedavnim procjenama, globalna prodaja e-trgovine će dostići 58,74 biliona evra do 2028. godine. Ovo predstavlja značajan porast u odnosu na prethodne godine i ukazuje na rastuću popularnost online kupovine. Dodatno, očekuje se da će online maloprodaja rasti po složenoj godišnjoj stopi rasta od 14,6% od 2021. do 2028. godine. To znači da se očekuje da će industrija online kupovine nastaviti da raste ubrzanim tempom u veoma bliskoj budućnosti.
Ako gledamo statistiku po polu, razlika između procenta muških i ženskih kupaca nije velika. 72% onlajn kupaca su žene, dok su 68% muškarci.
Glavna razlika između muškaraca i žena je u tome šta kupuju. Muškarci obično kupuju teže predmete poput namještaja i računara, dok žene obično kupuju stvari poput namirnica i odjeće. Štaviše, najpopularnije kategorije proizvoda kupljenih online uključuju odjeću i obuću, knjige i elektroniku. Ovo nije iznenađujuće s obzirom na pogodnost kupovine ovih proizvoda iz udobnosti svog doma.
eCommerce prodavnice
Amazon, Walmart, eBay i AliExpress rangiraju kao najbolji sajtovi e-trgovine po broju posjetilaca. Ove četiri kompanije globalno su se odomaćile i dominiraju tržištem online prodaje. Nude širok spektar proizvoda po konkurentnim cijenama, što ih čini glavnim odredištem za mnoge online potrošače.
Ako mislite da nemate šanse protiv velikih igrača, razmislite ponovo. A, ako još niste ušli na tržište e-trgovine, sada je pravo vrijeme za početak jer se procjenjuje da će u 2024. godini biti između 12 miliona i 24 miliona eCommerce prodavnica na svijetu. Krajnje je vreme da optimizujete svoju eCommerce prodavnicu ili pokrenete uspješan sajt za e-trgovinu. S obzirom na to da online kupovina generalno raste tako brzo, statistika koju smo do sada iznijeli vas ne bi trebala iznenaditi.
Ali je važno da osigurate da je vaš sajt za e-trgovinu optimizovan za lako korištenje od strane kupaca. Na primjer, nepogodna politika povrata, automatski odbija 80% kupaca. Uključivanje detaljnih informacija na stranice proizvoda je takođe izuzetno važno. 88% kupaca misli da su detaljne stranice proizvoda ključne za donošenje odluke o kupovini. Dizajn sajta je takođe veoma bitan.
38% kupaca će napustiti sajt ako izgleda neprivlačno.
Mobilni uređaji
Mobilni uređaji, pametni telefoni i tableti, sve se više koriste za online kupovinu, s tim da se očekuje da će prihod od mobilne e-trgovine dostići 728,28 milijardi evra do 2025. godine. Ovo nije iznenađujuće s obzirom na rastuću popularnost mobilnih uređaja i pogodnost koju nude za online kupovinu. Prosječna stopa konverzije za mobilnu e-trgovinu je oko 0,55%. Prosječna stopa napuštanja korpe za mobilnu e-trgovinu je oko 85,65%.
Zato rad na SEO optimizaciji vašeg web shopa može pomoći da lakše pridobijete kupce. Mobilna kupovina brzo sustiže kupovinu putem desktop računara – lakše ju je obaviti jer su ljudi često u pokretu. Mobilna kupovina omogućava kupovinu s bilo kojeg mjesta sve dok imate internet signal. Očekuje se da će broj mobilnih kupaca u SAD-u dostići 187 miliona 2024. godine. To znači da će većina vašeg saobraćaja takođe dolaziti od mobilnih korisnika. Zbog toga je optimizacija vašeg sajta za mobilne uređaje ključna.
Ljudi ne koriste samo svoje mobilne telefone za online kupovinu, već 65% njih proverava cijene dok fizički kupuju u prodavnici. Provjera proizvoda kao što je upoređivanje cijene na različitim e-prodavnicama uticala je na 51% kupaca da kupuju od kompanije koja nije bila njihov prvobitni izbor. Vaša prodavnica bi mogla biti alternativa kojoj se kupci okreću, zato se postarajte da vaš mobilni sajt bude ažuriran kada su u pitanju cijene i informacije i da su ove lako dostupne.
Napuštanje korpe
Glavni razlog za napuštanje korpe prilikom onlajn kupovine su neočekivani dodatni troškovi. Dodatni troškovi su razlog za 48% svih napuštanja već napunjene korpe. I to sa dobrim razlogom. Niko ne voli neprijatna iznenađenja baš kad je na korak do kupovine. Imajući na umu ovu informaciju, budite transparentni i otvoreni kada su u pitanju troškovi. Sa prosječnom stopom napuštanja korpe od 69,99%, eCommerce biznisi mogu izgubiti 3 milijarde evra godišnje ili više.
Ostali faktori koji doprinose napuštanju korpe su spora dostava (22%) i situacija kada internet korisnici moraju da kreiraju nalog prije procesa plaćanja (24%). Ali uvijek postoje načini da se smanji stopa napuštanja korpe. Najprije, slanje email-ova za praćenje napuštene korpe ima prosječnu stopu otvaranja od 45%. I od tih 45%, 21% dobija klikove. To je skoro polovina! Dakle, na tome biste mogli poraditi.
Drugo, da biste smanjili procenat napuštanja korpe, možete ponuditi popust na artikle koji su ostavljeni u korpi. 54% kupaca će ipak kupiti artikle u svojoj napuštenoj korpi nakon što vide popust na te cijene.
Tehnologija
47% potrošača je otvoreno za korišćenje chatbot-a za kupovinu putem interneta, a chatbot-ovi su u 2023. godini bili odgovorni za 112 milijardi evra u maloprodajnoj e-trgovini. Za milenijalce i generaciju Z, chatbot je preferirani kanal podrške.
Glavni razlog zašto su chatbot-ovi tako popularni je brzina koja je uvijek bitna dok čekate odgovor. Kada ljudi čekaju da razgovaraju sa agentom za usluge preko telefona, potrebno je samo 11 minuta prije nego što se isfrustriraju i prekinu poziv. S druge strane, chatbot će odgovoriti u roku od nekoliko sekundi.
Još jedan popularan trend su glasovni asistenti. Ako imate iOS uređaj, sigurno ste već koristili Siri. Možda ćete se iznenaditi kada saznate da glasovni asistenti čine 20% pretraga na Google-u. I 27% globalne populacije koristi glasovni chat.
Crni petak i Sajber ponedjeljak
Dok se kupci pripremaju za kupovinu putem interneta, vi biste se trebali pripremiti za prodaju online. Crni petak i Sajber ponedjeljak su još uvijek najprometnije vrijeme godine u smislu trošenja novca. Naravno, globalizacija je uradila svoje pa je globalna statistika primjenjiva i na naše prostore. Da li ste znali da je 2021. godine 155 miliona Amerikanaca kupovalo tokom ovih praznika? Svaki od tih kupaca je potrošio prosječno 430 evra.
Ali 93% najvećih onlajn potrošača, milenijalci starosti između 24-35 godina, planira da kupuje tokom ovog vikenda – a oni troše prosječno 419,52 evra po osobi.
Većina kupovine tokom Crnog petka se obavlja online – 8,9 milijardi evra. Kao što možete zamisliti, kupovina u fizičkoj prodavnici na Crni petak može ličiti samo na katastrofu. Zato 50% ljudi ostaje kod kuće i pretražuje na svojim uređajima. Na Sajber ponedeljak, 53% online kupovina dolazi sa mobilnih uređaja.
Generacija Z
Iako najstariji članovi generacije Z tek sada stasavaju, njihova kupovna moć nije za potcjenjivanje. Marketing stručnjaci moraju da razumiju jedinstvene potrebe i navike trošenja ove generacije kako bi i dalje ostali relevantni. Predviđa se da će generacija Z, rođena poslije 1998. godine, imati kupovnu moć od 44 milijarde evra. Za sada, 93% roditelja kaže da njihovo dijete iz generacije Z itekako utiče na kućne troškove. I za samo nekoliko godina, ova generacija će dominirati sa 40% svih kupovina.
95% ove generacije ima pametni telefon, na kojem provode skoro 10 ili više sati dnevno. Zbog toga je dva puta vjerovatnije da će kupovati na mobilnim uređajima od milenijalaca. 54% generacije Z provodi najmanje četiri sata dnevno na aplikacijama za društvene mreže, a skoro 38% provodi čak i više vremena od toga. 88% koristi YouTube, što ga čini najkorišćenijom društvenom platformom ove generacije. Instagram čvrsto zauzima drugo mjesto, dok su TikTok i Snapchat izjednačeni na trećem mjestu.
85% generacije Z koristi društvene medije da bi dobilo informacije o novim proizvodima na tržištu.
Metod plaćanja
Debitne i kreditne kartice ostaju najomiljeniji metodi plaćanja za online transakcije. Zapanjujućih 70% online kupaca preferira korišćenje svojih kartica zbog pogodnosti, sigurnosnih karakteristika i široke prihvaćenosti koje nude. Sa uvođenjem EMV čipova i sigurnih metoda online verifikacije, kartične transakcije su zabilježile pad stope prevara od 15% u poslednje tri godine.
Digitalni novčanici, kao što su PayPal, Apple Pay i Google Wallet, zabeležili su porast u korišćenju od 40% u posljednje dvije godine. 60% milenijalaca i kupaca iz generacije Z preferira digitalne novčanike za onlajn kupovinu zbog njihove brzine i pogodnosti. U regionima kao što su Evropa i dijelovi Azije, 25% online kupaca preferira direktne bankovne transfere, posebno za artikle veće vrijednosti. Direktni bankovni transferi se smatraju sigurnijim, sa 10% većim stepenom povjerenja u poređenju sa drugim metodama plaćanja.
U zemljama gde je povjerenje u online plaćanje još uvijek u razvoju (kao što je na području Balkana), plaćanje po preuzimanju čini 35% online transakcija. Zanimljivo je da narudžbine koje se plaćaju po preuzimanju imaju 20% veću stopu povrata u poređenju sa unaprijed plaćenim narudžbinama. Servisi kao što su Afterpay i Klarna zabilježili su porast u korišćenju od 50% u protekloj godini. 45% korisnika ovih usluga su milenijalci koji naročito cijene fleksibilnost u plaćanju. Iako još uvijek nije postal konvencionalna metoda plaćanja, 5% online trgovaca prihvata kriptovalute poput Bitcoina i Ethereuma kao validne metode plaćanja. Obim transakcija kriptovalutama za online kupovinu je porastao za 30% u posljednje dvije godine.
Plaćanje putem QR koda dominira u zemljama kao što su Kina i Indija, sa 55% online transakcija u ovim regionima koje koriste ovaj metod. Popularne aplikacije kao što su WeChat i Paytm integrisale su plaćanja putem QR koda, olakšavajući potrošačima usvajanje ovog metoda.
Zaključak
Onlajn kupovina je brzo rastuća industrija koja nudi različite pogodnosti, raznolikost i lakoću kupovine. Statistika online kupovine izložena u ovom članku pokazuje rastuću popularnost online kupovine, trendove i promjene koje se dešavaju u industriji. Sa nastavkom trendova rasta e-trgovine, vjerovatno je da će online kupovina nastaviti da bude značajan igrač u maloprodajnoj industriji u godinama koje su pred nama.