U momentu kada ⅓ svijeta redovno koristi društvene mreže, prisustvo na njima postaje imperativ, bez obzira na to kojim poslom se bavite. Imajući na umu da se svakodnevno sve više ljudi pridružuje društvenim mrežama, one su na putu da postanu najveći i najpogodniji izvor svih vrsta komunikacije u bliskoj budućnosti. Da stvari stavimo u perspektivu, broj odraslih osoba koje koriste društvene mreže u svijetu porastao je sa 7% u 2005. na nevjerovatnih 69% u samo deset godina.
Šta sve ovo znači? To znači da stotine ljudi svakodnevno pretražuju društvene mreže u potrazi za novim sadržajem i usput obavljaju interakciju sa svojim omiljenim brendovima.
To znači da i vi, kao poslovni subjekt, ako želite privući i što je još važnije, zadržati tu pažnju, trebate izgraditi svoje prisustvo na društvenim mrežama.
90% svih malih biznisa već priznaje da je marketing na društvenim mrežama znatno povećao vidljivost njihovog brenda. Prisustvo na društvenim mrežama ne samo da vam pomaže da osigurate više posla, već vam takođe pomaže da se povežete sa svojim kupcima i bolje razumijete njihove potrebe.
A ako vam je potrebno još ubjeđivanja o važnosti prisustva na društvenim mrežama i zašto baš i vaš posao mora da bude dio ovog trenda, nastavite sa čitanjem.
Prisustvo na društvenim mrežama povećava svijest o brendu
Društvene mreže neprestano mijenjaju načine na koje komuniciramo i povezujemo se sa ljudima, a što je za vas još važnije, i sa brendovima. Istraživanja pokazuju da 72% odraslih korisnika interneta koristi Facebook, 28% koristi Instagram, 25% koristi LinkedIn i 31% je na Pinterestu. To su brojke koje ne smijete ignorisati.
Prisustvo na društvenim mrežama vam daje pristup svim tim korisnicima. Ono vam može pomoći da se povežete sa novim tržištima, dajući vam šansu da budete otkriveni od strane potencijalnih kupaca. Samo jedna objava na popularnim društvenim mrežama vam omogućava da efikasnije povećate svijest o svom brendu u poređenju sa bilo kojom fizičkom marketinškom kampanjom.
Evo nekoliko savjeta koje možete koristiti da izgradite prisustvo na društvenim mrežama i povećate svijest o svom brendu:
Izaberite pravu platformu
Prije nego što počnete sa oglašavanjem ili komunikacijom na mreži, važno je pronaći odgovarajuću platformu za promociju vaših proizvoda/usluga. Da biste to učinili, važno je imati jasnu ideju o vašem ciljnom tržištu. Kada ste definisali vaše ciljno tržište, sljedeći korak je procijeniti na kojoj od društvenih mreža je vaše ciljno tržište najaktivnije. Na primjer, ako vašu ciljnu publiku čine mladi odrasli i vaš proizvod su ručno rađeni sapuni, onda bi Instagram ili Facebook mogli biti vaši najbolji izbori.
Kreirajte vrijedan sadržaj
Sada kada ste pronašli mjesto za povezivanje sa vašom ciljnom publikom, možete početi da se povezujete sa njom kreiranjem vrijednog sadržaja. Vaš sadržaj treba da bude sažet, da poziva na akciju i kreativan. Važno je istaći se na mreži, a sadržaj će vam pomoći u kreiranju identiteta vašeg brenda. Ne bojte se da isprobate nove stvari kako biste pokazali svoje najbolje radove. Međutim, pobrinite se da kvalitet vašeg sadržaja bude konzistentan. To će povećati stopu angažovanosti krajnjih korisnika kao i stopu zadržavanja potencijalnih kupaca oko vašeg brenda. Kreirajte slike i video materijale koji će vam pomoći da povećate broj dijeljenja na društvenim mrežama i tako povećate svijest o vašem brendu.
Povežite se sa svojom publikom
Najbolji dio društvenih mreža je to što vam omogućavaju interakciju sa vašom ciljnom publikom (fokusirajte se na pravu publiku za vaš proizvod ili uslugu uz pomoć analitike) i direktno komunicirate sa njom. Takođe, društvene mreže vam omogućavaju uvid u potrebe vaših potencijalnih kupaca. Koristite ovaj prostor da zaista komunicirate i angažujete se sa svojom publikom odgovarajući na njihove komentare, repostojući ih, tagujući ih i postavljajući im pitanja.
Pratite napredak
Da biste poboljšali svoje prisustvo na društvenim mrežama, potrebno je pratiti kako vaš sadržaj napreduje. Sve društvene mreže pružaju alate za praćenje analitike za poslovne subjekte. Pored njih, možete koristiti i alate trećih strana poput Google Analyticsa da biste razumjeli gdje treba optimizovati proces kreiranja sadržaja. Ove platforme vam pomažu da poboljšate svoj sadržaj i usmerite svoje napore na najefikasnije mjesto na mreži.
Kada aktivno preduzimate korake da poboljšate svoje prisustvo na društvenim mrežama, povećavate svijest o svom brendu i utičete na ukupan rast vašeg poslovanja.
Promocija na društvenim mrežama povećava broj posjetilaca tj. potencijalnih kupaca
Kada ažurirate svoj blog ili web stranicu, proći će neko vrijeme dok vaša stranica ne počne dobijati prve posjetioce ako se oslonite samo na Google. To znači da će veoma malo ljudi biti svjesni da ste objavili novi sadržaj i jedini pravi auditorijum koji ćete imati za svoj shop ili web stranicu biće ograničen na ljude koji već znaju za vas odnosno za vašu web adresu.
Kada promovišete svoj sadržaj na društvenim mrežama, ljudi koji su već zainteresovani za vaš brend ali i brendove slične vašem mogu lako da pristupe sadržaju samo jednim klikom. Vašim dijeljenjem sadržaja na društvenim mrežama u tačno određenim periodima dana, takođe dobijate mnogo više dijeljenja vaših linkova od strane drugih korisnika društvenih mreža i dosežete do mnogo šire publike koja može zatim povećati broj posjetilaca na vašem web sajtu.
Dakle, gradeći prisustvo na društvenim mrežama, povezujete se sa većom, neiskorišćenom publikom koja diverzifikuje vašu bazu kupaca. To je ključno kako biste stvorili autoritet u poslu kojim se bavite.
Dobijanje tog dodatnog saobraćaja je neophodno ako želite da se rangirate na prvim stranicama pretrage. Zapamtite da pretraživači uzimaju u obzir koliko saobraćaja vaše stranice dobijaju prije nego što ih počnu smatrati relevantnim.
Ideja je kreirati vrijedan sadržaj i dijeliti ga na društvenim mrežama u specifičnim periodima dana kako biste privukli maksimalno kvalitetne nove posjetioce na vašu web stranicu ili web shop.
Bolje upoznajete svoje potencijalne kupce
Kupci su najvažniji aspekt svakog poslovanja. Poznavanje kupaca daje vam šansu da bolje osmislite svoje kampanje ili proizvode.
Dakle, neophodno je da izgradite prisustvo na društvenim mrežama kako biste mogli efikasnije da komunicirate sa svojim kupcima i ciljnom publikom. Tada možete početi da odgovarate na pitanja poput:
- Koje proizvode koriste/kupuju?
- Koji tip sadržaja vole da čitaju?
- Koje vrste objava vole da dijele?
- Koje web sajtove posećuju?
- Kojim influenserima se dive?
Kroz interakciju sa njima, doći ćete do boljeg razumijevanja ko je zapravo vaša publika. Bolje razumevanje vaše publike pomoći će vam da se lakše povežete sa njima i stvorite dugotrajne odnose koji će na kraju pomoći vašem poslovanju da raste. Takođe, moći ćete lakše da kreirate sadržaj na koji vaša ciljna publika najbolje reaguje, što će poboljšati stopu konverzije i prodaju samog proizvoda ili usluge koju nudite.
Aktivno prisustvo na društvenim mrežama pomaže u izgradnji odnosa sa potencijalnim kupcima
Sljedeći korak nakon upoznavanja vaše publike je povezivanje sa njom.
Zašto je to važno? Zato što vaša publika ne želi samo da čita o vašim proizvodima ili uslugama i da sluša vaše marketinške poruke. Oni žele da se povežu sa vama.
30% milenijalaca se angažuje sa brendom na platformi društvenih mreža barem jednom mjesečno. Stoga možete shvatiti koliko je važno angažovati se sa svojom publikom kako biste se povezali sa njima, umjesto da društvene mreže koristite samo kao kanal za promociju vaših proizvoda.
Društvene mreže su učinile da izuzetno lako direktno stupite u interakciju sa svojom publikom. Iskoristite ovu priliku da:
- Postavljate pitanja svojoj publici.
- Odgovarate na komentare na svojim objavama.
- Zabavljate svoju publiku relevantnim sadržajem.
- Stvarate veze sa svojom publikom preko zajedničkih interesa.
- Repostujete/Retvitujete objave vaših pratilaca kad god to možete.
- Učestvujete u diskusijama o novim trendovima.
- Gradite veze sa liderima u industriji i influenserima.
Ako radite ove stvari, ne samo da ćete promovisati svoj brend, već ćete stvarati osjećaj postojanja zajednice oko svog brenda. A ljudi vole da budu dio zajednica.
Ovakav način interakcije će povećati svijest o vašem brendu, što će privući nove potencijalne klijente. Vaši pratioci će postati lojalni kupci i vremenom će sami postati promotori vašeg brenda.
Dobar oblik prisustva na društvenim mrežama pomaže vam u poboljšanju pružanja usluge ili kvalitete proizvoda
Teško je steći novog kupca, ali je relativno lako zadržati postojećeg. Zato je interakcija sa krajnim korisnikom nešto što je potrebno svakom poslovanju kako bi opstalo.
I ovdje vam društvene mreže pružaju daleko više mogućnosti od svih klasičnih oblika komunikacije sa korisnicama vašeg proizvoda ili usluga. Na društvenim mrežama je lakše povezati se sa svojim kupcima, ali takođe je jednako lako i za vaše kupce da vas direktno kontaktiraju, bez prolaska kroz zamorne telefonske razgovore sa korisničkom službom. To znači da brza korisnička služba više nije samo opcija, već je obavezna. Vaši kupci očekuju da odmah riješite probleme i odgovorite na njihove nedoumice.
Nepružanje brzih odgovora na platformama društvenih mreža zapravo vas može koštati kupca. Studije su pokazale kako korisnici nagrađuju brend koji brzo reaguje na zahtjeve i pritužbe kupaca na društvenim mrežama. 72% korisnika je takođe sklonije da preporuči brend drugima nakon pozitivnog iskustva sa istim na društvenim mrežama.
Sada kada znate važnost prisustva na društvenim mrežama u pogledu korisničke službe, evo i drugih aspekata koje treba imati na umu kada težite zadovoljstvu kupaca:
- Pratite diskusije o vašem brendu praćenjem svakog pomena vašeg brenda.
- Redovno održavajte sesije pitanja i odgovora za razjašnjavanje sumnji o proizvodima i uslugama koje nudite.
- Imajte spreman tim za upravljanje društvenim mrežama koji je spreman odmah da odgovori na pritužbe i upite.
- Pružite svakom korisniku individualnu pažnju i ponudite im personalizovana rješenja.
- Aktivno tražite povratne informacije od svojih kupaca kako biste poboljšali imidž vašeg brenda.
Prisustvo na društvenim mrežama pomaže vašem brendu da ostane relevantan
U današnjem brzom digitalnom svijetu, teško je reći bilo šta o tome koji trend može postati viralan i pretvoriti se u sledeću veliku stvar. I kada se to desi, teško je predvidjeti koliko dugo će ostati u centru pažnje.
Imati dobro prisustvo na društvenim mrežama znači dati svojim sadržajima priliku da budu prikazani u vijestima ili da vaš brend bude prepoznat od strane influensera. Imati ideju o temama koje bi mogle postati trend je ono što vašem sadržaju daje šansu da postane popularan.
Budite u toku sa aktuelnim diskusijama u koje možete da se uključite. Mimovi ili fenomeni pop kulture koji se savršeno uklapaju sa vašim brendom mogu se strateški koristiti za dosezanje do šire publike.
Takođe, možete se na vrijeme priključiti trendu i učestvovati u istim viralnim pričama dok i svi drugi o tome pričaju. To će vam donijeti povećanje posjetilaca, medijsku pokrivenost i veću vidljivost na tržištu, među potencijalnim kupcima.
Pošto trendovi brzo izlaze iz mode, ključno je učestvovati u njima dok se dešavaju. To znači da morate biti aktivni i stalno pratiti nove trendove i aktuelne događaje na koje možete pravovremeno reagovati.
Ne smijete ignorisati prisustvo vaših konkurenata na društvenim mrežama
Ukoliko niste primijetili, vaša konkurencija već ima prisustvo na društvenim mrežama, najvjerovatnije na više od jednog kanala. 83% marketara aktivno sprovodi marketing kampanje na društvenim mrežama. To znači da vaši konkurenti već koriste moć marketinga na društvenim mrežama. Šta vi radite po tom pitanju?
Najbolja stvar u vezi sa društvenim mrežama je što su informacije u suštini besplatne. Sve što vam je potrebno je malo istraživanja i možete pratiti gotovo sve – od toga kako vaše objave napreduju do toga kako vaši konkurenti grade svoje prisustvo na društvenim mrežama.
Možete mnogo naučiti posmatrajući menadžment prisustvom na društvenim mrežama kod renomiranih brendova. Pratite njihove marketinške aktivnosti na društvenim mrežama, obratite pažnju na uspješnost njihovih kampanja. Ako imaju uspjeha, to znači da nešto rade ispravno i u tom slučaju od njih možete samo naučiti.
- Evo nekoliko pitanja koja trebate postaviti sebi:
- Koliko često objavljuju renomirani brendovi?
- Koju vrstu sadržaja objavljuju?
- Kako njihovi pratioci reaguju na njihove objave?
- Možete li crpiti inspiraciju od svoje konkurencije?
- Koliko ljudi vodi razgovore o vašem konkurentu na društvenim mrežama?
- Ko upoređuje vaš brend sa konkurentom na društvenim mrežama?
Kada budete mogli odgovoriti na ova pitanja, možete početi da poboljšavate svoje prisustvo na društvenim mrežama i raditi na sopstvenim marketinškim strategijama. Takođe možete izbjeći greške koje su vaši konkurenti napravili. Na primjer, ako vaš konkurent ne objavljuje redovno ili dovoljno ne angažuje svoju publiku, možete se pobrinuti da razvijete bolju strategiju pristustva na društvenim mrežama.
Oglašavanje na društvenim mrežama
Kada je riječ o važnosti prisustva na društvenim mrežama, postoji jedna stvar koju apsolutno ne smijete zanemariti – oglašavanje na društvenim mrežama. Nije dovoljno imati veliki broj pratilaca na društvenim mrežama. Vaš krajnji cilj je povećanje prodaje, i zato vam je potreban strateški način oglašavanja vaših proizvoda ili usluga na društvenim mrežama.
Stvar je u tome što društvene mreže omogućavaju kreiranje visoko ciljanih oglasa, koje možete prilagoditi potrebama vaše publike. Facebook oglasi, na primjer, omogućavaju vam da ciljate svoje kupce po starosti, polu, nivou obrazovanja, lokaciji pa čak i po ponašanju korisnika. Zato većina digitalnih marketara, tačnije 84%, koristi Facebook oglase.
Evo još nekoliko razloga za ulaganje u oglašavanje na društvenim mrežama:
Niži troškovi oglasa
Ulaganje u oglašavanje na društvenim mrežama nije samo praktično, već je i mnogo jeftinije. U poređenju sa količinom resursa potrebnih za sprovođenje tradicionalnijih medijskih, štampanih ili vanjskih oglašivačkih kampanja, troškovi kampanje na društvenim mrežama su mnogo manji.
Takođe imate priliku da rastete sopstvenim tempom prije nego što odlučite da običnu objavu na društvenoj mreži pretvorite u plaćeni oglas. Uzmite za primjer promovisane objave na Instagramu, koje vam omogućavaju da objave koje ste već podijelili pretvorite u sponzorisane oglase.
Analiza performansi u realnom vremenu
Kada pokrenete oglas na društvenim mrežama, mnogo je lakše analizirati njegove performanse. Na ovaj način imate uvid u sve podatke potrebne da znate da li vaša kampanja donosi željene rezultate. Većina platformi za društvene mreže i alata trećih strana omogućava vam da pratite i analizirate vašu kampanju u vremenu dok se ona odvija.
Neophodno je znati da li vaš oglas ima dobre performanse kako biste poboljšali svoje kampanje u budućnosti.
Ciljana publika
Tradicionalno oglašavanje vam ne omogućava da ciljate svoje kupce sa oglasima na način na koji to omogućava oglašavanje na društvenim mrežama. Tradicionalno oglašavanje više liči na pucanje u slijepo uz nadu da ćete doseći vašu ciljnu publiku.
Kampanje na društvenim mrežama, s druge strane, omogućavaju vam da znate da je vaša investicija na pravom mjestu i da doseže do pravih ljudi, što na kraju dovodi do boljih stopa konverzije.
Zaključak
Da zaključimo, prisustvo na društvenim mrežama je apsolutni imperativ u današnje vrijeme za bilo koji posao.
Ono vam pruža neophodnu izloženost javnosti i pomaže vam da veoma efikasno povećate svijest o brendu. Izložili smo vam prve ključne korake ka izgradnji prisustva na društvenim mrežama.
Morate pronaći svoju ciljnu publiku na odabranoj društvenoj mreži, kreirati vrijedan sadržaj koji će vaša ciljna publika redovno pratiti; angažovati se sa svojom publikom i konačno, imati uvid da li vaši napori daju rezultate praćenjem istih kroz analitičke alate.
Društvene mreže takođe pomažu u povećanju organskog broja posjeta usmjeravajući vašu publiku ka vašem web sajtu ili web shopu. Kada objavite link na društvenim mrežama, dobijate saobraćaj ne samo od vaših pratilaca već i od drugih ljudi do kojih inače možda ne biste dosegli. A organske posjete su ključne za pozicioniranje vaše stranice na tražilicama poput Googlea.
Kroz društvene mreže možete mnogo više saznati o svojoj publici prateći njihovu demografiju i ponašanje. To vam može pomoći da kreirate bolje kampanje u budućnosti. Takođe dobijate priliku da razvijete trajne, vrijedne odnose sa svojom publikom.
Isto tako, rekli smo da je neophodno imati dobar tim ili osobu za upravljanje prisustvom na društvenim mrežama. Slušanjem vaših kupaca na društvenim mrežama, odgovaranjem na njihove pritužbe i upite na kraju pomaže u poboljšanju imidža vašeg brenda.
Preko društvenih mreža možete pratiti vaše konkurente i njihove najnovije marketinške aktivnosti.
I konačno, možete pretvoriti potencijalne klijente u kupce kroz oglašavanje na društvenim mrežama, koje je jeftinije i efikasnije od tradicionalnog oglašavanja kada je riječ o ciljanju kupaca i analizi performansi.