6 savjeta kako da unaprijedite vaš blog

6 savjeta kako da unaprijedite vaš blog

Ako ste vlasnik malog biznisa koji pokušava da svoj blog, u moru sličnih blogova, učini vidljivijim, jasno vam je da niste jedini koji se muči sa ovim teškim zadatkom!

Content marketing ili marketing sadržajem ( ili sadržajni marketing ), posebno blogovanje, je moćan alat koji može imati ogroman uticaj na vaše poslovanje. Ako se pravilno koristi, možete očekivati veliki porast vaše prisutnosti na internetu, što će, svakako, doprinijeti privlačenju više potencijalnih klijenata.

Ako želite da saznate koliko vam redovno ažuriranje sadržaja na blogu može pomoći, razmislite o ovih nekoliko provjerenih informacija: mali, ali i veliki, preduzetnici dobijaju nevjerovatnih 67% više potencijalnih klijenata u poređenju sa onima koji ne bloguju. Prilično zanimljivo, zar ne?

Uprkos svim prednostima, koncept pisanja članaka za blog na prvu će vam zvučati prilično zastrašujuće, posebno za nove vlasnike preduzeća. Ovo se naročito odnosi na trenutak kad shvatite da se morate takmičiti sa bezbrojnim blogovima koji se kao i vi bore za bolje pozicije na pretraživačima ( prvenstveno Google-u ), kreirati originalan sadržaj i animirati vašu ciljanu publiku kako bi ponovo posjetila vaš sajt.

Nadam se da će vam ovaj članak olakšati posao i učiniti efikasnijim rast vašeg poslovnog bloga. U ovom članku ćete pronaći šest primjenljivih strategija koje će vam pomoći da vaš sadržaj podignete na viši nivo.

Stavite svoju ciljnu publiku na prvo mjesto

Prvi korak u optimizaciji vašeg bloga je da uvijek kada pišete imate na umu da pišete za svoju ciljnu publiku. Lako je upustiti se u promociju određenog proizvoda ili događaja, ali ako vaš sadržaj ne komunicira sa vašim čitaocima, najvjerovatnije je da će napustiti vaš sajt bez razmišljanja.

Jednostavno rečeno, ljudi žele da čitaju o stvarima koje se poklapaju sa njihovim interesovanjima i životnim ciljevima.

Zamislite da ste vlasnik kućnog ljubimca koji u potrazi za savjetima o njezi vašeg ljubmca izgugla i posjeti veb-sajt prepun modnih članaka – zbunili biste se, zar ne? Upravo tako će se osjećati vaši čitaoci ako vaš sadržaj ne zadovoljava njihova očekivanja kada posjete vaš sajt.

Kako biste izbjegli ovakvu ili slične situacije, moj savjet je da redovno pregledate analitiku web stranice i prikupljate povratne informacije od vaših posjetilaca ili kupaca. Kombinujte demografske podatke iz Google Analytics-a sa anketama namjenski kreiranim za posjetioce vašeg kako biste kreirali što detaljnije i prciznije ‚persone‘ vaših posjetilaca koje će predstavljati vašu idealnu publiku.

Ove ‚persone‘ će vam služiti kao kompas, osiguravajući da svaki blog post koji kreirate bude prilagođen specifičnim ciljevima, potrebama i problemima vaše ciljne publike. Prije nego što objavite novi članak, zapitajte se kome bi se on trebao dopasti. Ako ne možete da identifikujete barem jednu ciljnu grupu, onda je možda bolje da razmislite da li da ga uopšte objavljujete.

Kreirajte sopstveni vizuelni sadržaj

Da li ste znali da ljudi pamte 80% onoga što vide i samo 20% onoga što pročitaju? Zbog toga je vizuelni sadržaj neizostavna stavka kada je u pitanju pisanje članaka za blog. Vizuelni sadržaj će učiniti vaše članke zanimljivijim i povećati šanse da ih posjetioci vaše web stranice podijele na društvenim mrežama.

Odavno je poznato da infografike, video zapisi i slike mogu pomoći da se složene teme objasne na način koji je lak za razumijevanje i pamćenje.

Slijedeći ovu logiku, da vizuelni sadržaji, ili vizuali, mogu pomoći da vaš sadržaj ostane u mislima vaših posjetilaca, samim tim povećavaju i vjerovatnoću da će se posjetioci vratiti na vaš sajt i na kraju postati vaši kupci ili klijenti.

Takođe treba da znate da uključivanje video zapisa u vaše blog postove može napraviti čuda kada je u pitanju rangiranje vaše web stranice na pretraživačima. Istraživanja pokazuju da će postovi sa video zapisima 53 puta verovatnije biti rangirani na prvoj strani rezultata pretrage od postova koji ih ne sadrže! E sad, zamislite koliko to može doprinijeti razvoju vašeg brenda i koliko domet do potencijalnih  kupaca biste mogli postići jednostavnim otpremanjem vaših video zapisa na YouTube.

Omogućite posjetiocima pretragu sadržaja

Još jedan jednostavan, ali moćan dodatak vašem blogu je sistem pretraživanja. Ova korisna, ali često zapostavljena funkcionalnost omogućava vašim čitaocima da brzo pronađu sadržaj koji traže, što eliminiše potrebu za manuelnim pretraživanjem stranica sa člancima.

Uvijek treba da poštujete vrijeme vaših posjetilaca – samim tim veća je vjerovatnoća da će vam ostati lojalni i postati potencijalni kupci ili klijenti.

Dvije najprihvatljivije opcije za dodavanje pretrage na vašoj stranici su ili na vrhu stranice ili u bočnoj traci, to jest, sidebaru. Bilo kako bilo, korisnici lako mogu pronaći relevantne proizvode i članke unosom ključne reči ili fraze. S tim da bismo vam preporučili da pretragu pozicionirate na vrhu stranice, budući da danas ljudi najčešće pristupaju internet stranicama putem mobilnih uređaja, što znači da bi na telefonu, morali skrolati do polja ‚Pretraži‘.

Ova funkcionalnost na web sajtu je tako jednostavna za implementirati, a može imati ogroman uticaj na angažovanost posjetilaca i pristupačnost, pa se potrudite da je ne preskočite!

Neka sadržaj koji kreirate bude ‘djeljiv’ na društvenim mrežama

Milijarde ljudi koji koriste društvene mreže svakog mjeseca (preko 4,74 milijarde, tačnije), što očigledno čini ogromnu bazu potencijalnih posjetilaca a potom i klijenata ili kupaca. Ako želite da pragmatično iskoristite ovu ogromnu publiku, pobrinite se da vaš sadržaj bude djeljiv na različitim društvenim mrežama.

Moj prvi savjet je da instalirate i aktivirate plugin za djeljenje sadržaja na društvenim mrežama na vašim blog postovima. Ovo će znatno olakšati posjetiocima da podijele vaš sadržaj. Ako dovoljno ljudi podijeli vaš članak, možete očekivati nagli porast broja posjetilaca na web stranici.

Takođe je vrlo važno da aktivno promovišete svoj sadržaj na društvenim mrežama. Najpametnije bi bilo da  nove postove podijelite na društvenim mrežama na kojima ste aktivni čim ih objavite ali i da napravite raspored dijeljenja ranije objavljenih postove. Ova strategija je odličan način da izvučete više vrijednosti iz sadržaja koji kreirate jer ga ne zapostavljate ni sedmicama nakon što je objavljen.

Generalno preporučuje se dijeljenje 2 do 3 članka ili nekih drugih sadržaja koje ste sami kreirali dnevno sa nekoliko ključnih tačaka u opisu kako bi ljudi koji su zainteresovani mogli da kliknu i posjete vaš sajt.

Prikupljajte povratne informacije od korisnika

Bez publike, vaš blog će ličiti na grad duhova. Zato je ključno opipavati impuls vaših posjetilaca i koristiti povratne informacije kao inspiraciju za novi sadržaj. Obratite se svojim posjetiocima i kupcima putem anketa, komentara, njuzletera i formi namijenjenih iskučivo za prikupljanje povratnih informacija.

Kada budete znali šta posjetioci vole na vašem sajtu, lakše je kreirati više sličnog sadržaja. Na primjer, ako više od polovine odgovora koje ste prikupili od vaših posjetilaca traži više sadržaja o nekoj specifičnoj temi, tada znate da će ih prioritetizovanje ove teme i pružanje korisnih informacija držati angažovanim sa vašim brendom.

Kada prikupljate povratne informacije, uvijek direktno pitajte posjetioce o njihovim ciljevima, problemima i potrebama. Iskoristite ove neprocjenjive uvide da usavršite tzv. persone vaših posjetilaca i kreirate sadržaj koji zaista komunicira sa njima. Važno je zapamtiti da će se mišljenje vaših posjetilaca vremenom mijenjati. Potrudite se da uvijek animirate vaše posjtioce da podijele svoje mišljenje sa vama kako biste bili sigurni da je vaš sadržaj relevantan za probleme i nedoumice sa kojima se suočavaju.

Pratite kako se vaši posjetioci ponašaju i prilagođavajte se

Poboljšanje vašeg bloga je proces bez kraja. Sa svakom novom tehnikom koju implementirate na vašem blogu, nužno je ga pratite analitiku web stranice ( najčešće Google Analytics ) kako biste utvrdili šta zaista funkcioniše, a šta ne. Eksperimentišite sa različitim pristupima i budite otvoreni za prilagođavanje taktika koje primjenjujete na osnovu reakcije vaših posjetilaca.

Jedna od stvari koje jednostavno ne smijete da propustite je praćenje i analizva vaših najpopularnijih postova kako biste bolje razumjeli koji sadržaj najbolje komunicira sa vašom publikom.

Važno je da zapamtite da je svaka ciljna grupa jedinstvena, pa ono što funkcioniše za jednu web stranicu možda neće funkcionisati za drugu. Budite fleksibilni, otvoreni i ne bojte se da isprobate nove stvari.

I za kraj…

Slijedeći ovih šest strategija, već ćete biti na dobrom putu da kreirate članke i druge sadržaje koji ne samo da angažuju vašu publiku već i donosi stvarne poslovne rezultate pretvarajući vaše posjetioce u kupce ili klijente. U isto vrijeme, vaša web stranica će vremenom postati centar vrijednih i korisnih informacija, što će vam pomoći da privučete više potencijalnih klijenata i pretvorite ih u lojalne kupce.

Facebook
Twitter
LinkedIn